loading...
آشپز مجموعه
علی کبیری بازدید : 92 دوشنبه 14 بهمن 1398 نظرات (0)

تخم مرغ یک عدد
شکر 4 قاشق غ
شیر یا ماست 5قاشق غ
روغن مایع 3 ق غ
آرد 5/5 (پنج و نیم )ق غ
بکینگ پودر 1 ق چ
وانیل یک هشتم ق چ
گلاب یک قاشق
زعفران به میزان لازم


پودر کاکائو یک قاشق چایخوری (اگر دوست داشتید شکلاتی باشه زعفران و گلاب رو حذف کنید ) فنجونارو چیدم داخل قابلمه و تا جایی آب ریختم که نیمه فنجون رو بگیره بعد خارج کردم و گذاشتم آب بجوشه .
داخل فنجونارو با روغن مایع چرب کردم
آرد و بکینگ رو باهم مخلوط و الک کردم
تخم مرغ رو با وانیل و هل و شکر به مدت دو سه دقیقه با همز دستی همزدم
بعد روغن و ماست رو ریختم مخلوط که شد گلاب و زعفران رو اضافه کردم
در اخر آرد رو اضافه کردم و خوب با همزن دستی ترکیب کردم
تقریبا تا نیمی از فنجونارو مایه کیک ریختم و داخل قابلمه چیدم دمکنی گذاشتم و شعله رو مثل دم کردن برنج کم کردم و به مدت 20دقیقه کیکا رو پختم و خاموش کردم
10 دقیقه بعد از خاموش کردن درب قابلمه رو برداشتم و کیکها رو از فنجون خارج کردم
#تزیین
روی کیک با قلمو کمی شربت زدم و با پودر نارگیل و پسته تزیین کردم.

 

منبع: اینستاگرام

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 266
  • بازدید سال : 1,388
  • بازدید کلی : 5,603